Gå ner i vikt?! ...

Man måste ha mod för att våga förändra sig själv.

Det är rätt läskigt och ovant att ha mindre än strl 40 i kläder, det är fantastiskt att se sina höftben, revben och nyckelben. Jag har alltid drömt om en vacker hals och vackra nyckeben, samtidigt som jag drömt om det har jag inte gjort någonting åt det, då förblir ju denna dröm en dröm utan att ta verklig form.

Istället för att ha mål som ger en onödigt mycket press och ångest kan man ta sina mål, steg för steg. Om du vill gå ner 10 kg så skippa det tiotalet och använd istället entals formen för att minska risken för att känna en "omöjlighetskänsla" var gång man stegar på vågen och den har rört sig -0,2 på 1 vecka. Om du vill gå ner 10 så börja med 3 kg. När du klarat det målet kan du satsa lite högre, sätta hårdare deadline och givetvis högre krav, men endast i den takt som känns bäst för just dig.

Så många gånger jag varit ledsen för vågen stått still eller även fast den rört sig något hekto ner, mått jätte dåligt för att jag inte gick ner 2 kg i veckan för att någon annan inspirationskälla hade gjort det.

Tänk alltid: Om du känner att du vill gå ner i vikt, Behöver du gå ner i vikt? Alltså, begränsas du utav din kropp? Får du värk i knä, rygg och leder pga övervikt och tycker du det är i värsta fall äckligt att bära runt på? Vantrivs du i din kropp? Det är dags för dig isåfall att tänka väldigt sunt. Måltidsersättningar rekommenderar jag aldrig under en längre period, de är en väldigt bra start men om du bara byter ut de mot mat kommer kroppen förlora endast vätska vilket resulterar i att den går upp allt igen om inte mer i värsta fall.

Jag är SÅ trött på alla kommentarer, blickar och åsikter om hur jag går ner i vikt. Att detta har gått väldigt fort och jag känner mig nästan lite trängd att berätta exakt i punktform hur jag har gått tillväga och övertyga att jag varken stoppat fingrar i halsen eller uteslutit att äta.

Det jag anser dagens fetma grundas i är barn och även familjers okunskap kring hur man äter en bra middag som man står sig längre på och samtidigt ger en ökad energinivå och ett lägre blodsocker begär i kroppen, vi behöver fler kostrådgivare och föreläsningar till skolor och familjer för att minska barnfetma och farlig bukfetma vilket kan leda till diabetes.

Jag önskar att jag kunde sända er förändringssugna lite inspiration & motivation till en transformering. Men ni är tyvärr bara ert eget botemedel och om ni stöter på titt som tätt människor som säger till er att gå ner för annars kommer ni att dö så hjälper det inte någonting, du måste se det med egna ögon istället.

Det är bara att mejla mig om ni kanske har någon fråga eller vill peppsnacka? Jag hjälper gärna till.  
[email protected]


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0